A Saunier Duval szakemberei küldtek pár tippet arra, hogy lehet a leggyakoribb hibajelenségeket szerelő kihívása nélkül, otthon megoldani. Így segítik a koronavírus terjedésének akadályozását, így ezeket a tippeket természetesen én is közzéteszem.
A Covid-19 járvány miatti vészhelyzetben fontos, hogy ha elromlik a gázkazánunk, ne essünk kétségbe. Van néhány gázcirkó hiba, amit viszonylag könnyen meg tudunk javítani mi magunk is, így betarthatjuk a vészhelyzeti rendelkezést, és nem kell feleslegesen találkoznunk idegenekkel. Ez a szerelőt ugyanúgy védi, mint minket, ezért érdemes tudni, hogy mit tehetsz, ha elromlik a Saunier Duval gázkészüléked.
1. HIBA: Nincs, vagy alacsony a fűtővíz nyomás:
> Kombi gázkészüléknél:
A kazán alsó síkjából lefelé található egy kék színű műanyag „tekerőgomb” (Combitek készüléknél ez általában fekete, beépített tárolós készüléknél pedig fekete „csap” az elzárócsapok között). Ezt az óramutató járásával ellentétes irányba tekerve nyissa meg (előfordulhat, hogy nehezen mozdítható!). Figyelje a kijelzőn a nyomás értékét, majd 1.0-1.2 bar érték elérésekor az óramutató járásával egyező irányba fordítva zárja el a feltöltőcsapot! Amennyiben a fűtés során a készülékből csöpög a víz, vagy a nyomás 2 bar fölé emelkedik, szervizt kell hívni! Ha nincs ilyen probléma, akkor a készülék rendben van. Ismételt nyomásesés esetén meg kell nézni, nincs-e valahol a rendszerben vízfolyásnak nyoma!
> Csak fűtő készüléknél:
A fűtési rendszerben kell lennie valahol egy csatlakozási lehetőségnek a feltöltéshez (slag, vagy kiépített bekötés). Ha slaggal kell feltölteni a rendszert, akkor csatlakoztatás előtt a csőből ki kell engedni vizet, hogy ne maradjon benne levegő! A töltés során figyelje a kijelzőn a nyomást és 1.0-1.2 bar érték elérésekor a feltöltést állítsa le! Amennyiben a fűtés során a készülékből csöpög a víz, vagy a nyomás 2 bar fölé emelkedik, szervizt kell hívni! Ha nincs ilyen probléma, akkor a készülék rendben van. Ismételt nyomásesés esetén meg kell nézni, nincs-e valahol a rendszerben vízfolyásnak nyoma!
2 HIBA: Meleg víz van, de fűtés nincs:
- Ellenőrizze, hogy nincs-e a készülék „nyári” állásba kapcsolva.
- Ellenőrizze a szobatermosztáton a mért (valós) hőmérsékletet.
- Amennyiben a termosztáton beállított igényelt hőmérséklet alacsonyabb ennél, akkor magasabb értékre kell állítani. (Melegebb van, mint ami be van állítva, ezért nem fűt a készülék)
- Ha az igény magasabb, mint a valós hőmérséklet, akkor a kijelzőn látszódnia kell a „fűtési jel” ikonjának (általában egy láng, vagy radiátor szimbólum).
- Ha a szimbólum látszik: kicsit állítsa magasabbra az igényelt hőmérsékletet és figyelje, hogy a termosztát bekapcsol-e.
- Ha nem látszik: ellenőrizze az elemek állapotát. Csere során csak „ALKÁLI”, „ALKALINE” feliratú elemet szabad használni.
- Amennyiben a kazán bekapcsolt, állítsa be a termosztáton a kívánt hőmérsékletet.
- Ha továbbra sem működik a kazán, szervizt kell hívni.
3 HIBA: Nincs láng, lánghiány hibára megállt a készülék:
- Ellenőrizze van-e gáz, nincs-e elzárva, esetleg a nyomásszabályozó nem zárt-e le.
- Ha van gáztűzhely, ellenőrizze az működik-e.
- Ha van gáz, kapcsolja ki, majd be a készüléket. Ezzel törlődik a hibakód.
- Amennyiben ezután a kazán működik, egyelőre nincs más teendő.
- Ha továbbra is fennáll a hiba, hívni kell a szervizt.